Home » » Mike:Ayam yang hidup tanpa kepala

Mike:Ayam yang hidup tanpa kepala

Satu keajaiban yang telah berlaku pada tahun 1945, di ladang Clara dan Lloyd Olsen di bandar berdebu Fruita, Colorado. Olsens yang mempunyai ibu bernama Clara telah menyertai nya untuk makan malam. Clara kemudiannya telah menyuruh Lloyd menangkap ayam untuk makan malam.

ayam tanpa kepala

Lloyd kemudian nya memilih seekor ayam jantan dan memenggal kepala ayam tersebut.Ayam tersebut menggelupur beberapa ketika.Kemudian bangun dan bergerak tanpa kepala.Lloyd yang terpingga pingga kemudian memilih seekor ayam lain.

ayam tanpa kepala


Keesokan harinya, ayam tanpa kepala, yang dikenali sebagai Mike, masih hidup. Lloyd membiarkan dia hidup dan mula memberi makan kepadanya, gandum menggunakan penitis ubat.

Untuk mengetahui bagaimana ayam yang tersebut terselamat dari pemenggalan leher, Lloyd memuatkan Mike kedalam trak dan memandu sejauh 250 kilometer ke Universiti Utah di Salt Lake City.


ayam tanpa kepala

Para profesor berpendapat bahawa kapak yang digunakan telah terlepas urat leher Mike dan segumpal darah telah berhenti Mike dari pendarahan keluar. Kebanyakan batang otak Mike juga utuh, yang membenarkan nya  untuk terus hidup kehidupan yang lebih atau kurang sihat.Tidak lama kemudianMike  digelar "ayam ajaib tanpa kepala" oleh akhbar.

ayam tanpa kepala
Lloyd dan Clara memberi makan air dan bijirin melalui penitis ubat dan berat Mike meningkat daripada hanya 2.5 pound kepada hampir 8 paun.Mike mempunyai pengurus sendiri dan membuat penampilan dalam majalah Life and Time. Beberapa bulan kemudian, Olsen membuat penjelajahan dar ipantai-ke-pantai dengan Miracle Mike

Hampir satu perempat penonton di seluruh negara membayar  untuk melihat ayam tanpa kepala. Mike telah diinsuranskan sebanyak  $ 10,000.18 bulan selepas dia hilang kepalanya, Mike dan Olsens berhenti di sebuah motel di padang pasir Arizona semasa  dalam perjalanan pulang. 

Sewaktu  di tengah-tengah malam, Mike mula tercekik. Sesuatu telah tergelincir masuk ke bawah esofagus(kerongkong) Mike yang terdedah. Malangnya, mereka tidak dapat menyelamatkan Mike

Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Artikel Terkini

Receive Updates Via Facebook
×