Home » » Unik!! Model Boeing 777 dibuat dari kertas

Unik!! Model Boeing 777 dibuat dari kertas

Luca Iaconi-Stewart seorang pereka yang  berpangkalan di San Francisco sedang membina sebuah model skala 1:60  Boeing 777 daripada kertas manila, sebuah projek yang dia telah bekerja di dalam dan luar sejak 5 tahun yang lalu. Pemuda yang  berusia 22 tahun mula membuat model sangat terperinci pada tahun 2008 selepas ia mendapat inspirasi dari kelas seni bina di mana dia belajar untuk membuat model mudah daripada kad. Iaconi-Stewart membuat keputusan untuk mengambil idea serta  langkah seterusnya dan mula bekerja pada kapal terbang.
Model Boeing 777 dibuat dari kertas
Model Boeing 777 dibuat dari kertas
Model Boeing 777 dibuat dari kertas
Model Boeing 777 dibuat dari kertas
Model Boeing 777 dibuat dari kertas

Iaconi-Stewart menemui lukisan skematik  terperinci daripada Air India 777-300ER pada laman web, kemudian dicipta semula dalam Adobe Illustrator sebelum mencetak secara langsung ke kertas manila. Iaconi-Stewart berkata, beliau telah mereka bentuk semula banyak unsur untuk membuat ia sesuai, dengan mengatakan bahawa bahagian-bahagian yang paling sukar adalah  bahagian melengkung atau bahagian yang bergerak.

Hanya melalui gambar-gambar seseorang boleh menilai bagaimana proses nya adalah memakan masa. Sesungguhnya, Iaconi-Stewart menumpukan musim panas keseluruhan hanya untuk tempat duduk (20 minit bagi tempat duduk ekonomi, empat hingga enam jam untuk kelas perniagaan, dan lapan jam untuk kelas pertama). Dia mereka enjin dalam masa sebulan dan memasang berkumpul dalam empat bahagian. Ekor terpaksa dibina semula sebanyak tiga kali.

Apabila projek ini selesai, mungkin awal tahun ini, Iaconi-Stewart merancang untuk membina model yang lebih besar.

Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Artikel Terkini

Receive Updates Via Facebook
×