Home » » Nexus 5 diumumkan dengan Android 4.4 KitKat

Nexus 5 diumumkan dengan Android 4.4 KitKat

Dengan ketebalan hanya 8.59mm,Nexus 5 adalah telefon Google ternipis setakat ini menjadikan ia lebih nipis daripada iPhone 5c walaupun tidak senipis seperti Samsung Galaxy S4.

nexus 5

Nexus 5 mempunyai skrin 5-inci paparan HD Penuh resolusi 1920x1080p dengan 445ppi menjadikan ia jauh lebih tinggi dalam resolusi daripada 5S iPhone dan juga Amazon Kindle Fire HDX tablet.

Di dalam nya terdapat pemproses quad-core 2.3GHz Qualcomm Snapdragon 800 bersama-sama dengan 2GB RAM dan 16GB ruang penyimpanan. Menggunakan sistem operasi terbaru Google Android 4.4 KitKat dan malangnya tidak ada sokongan bagi kad microSD

Di belakang terdapat satu kamera RMK-8 dengan keupayaan untuk merakam video Full-HD 1080p bersama-sama dengan kamera 1.3MP hadapan menghadap untuk perbualan Hangout Google+ dan sudah tentu Skype.

Terdapat Pengecas Wireless datang sebagai standard yang bermakna anda tidak perlu membeli mana-mana tambahan manakala sambungan 4G juga boleh didapati, sesuatu yang ramai mengkritik kerana tidak terdapat pada Nexus 4

2 comments:

  1. semakin hari semakin banyak telefon baru dipasaran..puteri masih setia dengan galaxy ace puteri..hehehe

    ReplyDelete
  2. @Puteri Kasihgalaxy Ace pun ok juga...cuma kalau nak cuba android terbaru boleh la bertukar dengan nexus ni...puteri

    ReplyDelete

Artikel Terkini

Receive Updates Via Facebook
×