Home » » Handphone Android termurah dengan processor Quad Core 1.5Ghz

Handphone Android termurah dengan processor Quad Core 1.5Ghz

XiaoMi sebagai pengeluar handphone berkualiti dengan harga murah. telah pun melancarkan smartphone terbarunya iaitu Xiaomi Red Rice(HongMi).Bayangkan saja, handphone Android terbaru ini diletakkan dengan harga 130 USD atau sekitar RM 400. Dengan harga seperti itu, pengguna dapat memiliki handphone Android Jelly Bean 4.2 dengan prosesor quad core.


Prosesor quad core yang ada pada smartphone ini adalah MediaTek MT6589T dengan kecepatan 1.5GHz. Selain itu terdapat RAM sebesar 1GB dengan memori dalaman 4GB. Skrin berukuran 4.7 inci yang dilapisi Corning Gorilla Glass 2 dan mempunyai resolusi HD 720 x 1280 piksel.





Handphone ini mempunyai kamera 8MP di bagian belakang dan 1.3MP di hadapan. Mempunayi slot microSD untuk penambahan kapasiti penyimpanan. Handphone ini mempunyai bateri berkapasiti 2000 mAh.

Dalam test benchmark di Antutu, handphone ini memperoleh skor 15000, sebuah point yang cukup baik untuk handphone berharga sekitar RM 400



7 comments:

  1. comey la ha ar dah ada kat malaysia ke? huhu

    ReplyDelete
  2. 400?? perghh.. mesti carik! thanks for the info :)

    ReplyDelete
  3. @nur hannis mohamadsetakat ini belum dibawa masuk kat Malaysia lagi..khabarnya samsung juga dah mula menggunakan processor Mediatek untuk handphone terbarunya...harga akan jadi lebih murah

    ReplyDelete
  4. bleh tahan gak eh murah..ok jgak tgok function dia..kalau ada kt Malaysia bru btol..bleh gak beli

    ReplyDelete

Artikel Terkini

Receive Updates Via Facebook
×