Home » » Alat bawa minuman tanpa tumpah

Alat bawa minuman tanpa tumpah

Selalu sukar membawa secawan kopi atau teh sambil berjalan? Dengan alat ini, Anda boleh menghirup minuman anda tanpa takut tumpah. Menggunakan konsep fizik, Anda boleh memutar minuman 180 darjah tanpa tumpah.

Alat bernama Spillnot ini berbentuk plastik hitam melengkung, tali nylon, dan alas gelas mendatar. Rekaan ini boleh mencegah minuman dalam gelas tumpah. Dengan teknologi sederhana, alat ini memanfaatkan gerakan sentripetal(gerakan memusat).
spillnot


Dengan konsep fizik tersebut, objek dipaksa untuk bergerak dalam garis lengkung sehingga gelas akan selalu berada dalam keadaan seimbang. Spillnot boleh memuatkan mug atau gelas dengan diameter kurang dari 4.5 inchi.

Dengan bentuknya yang sederhana, alat ini boleh digunakan oleh orang dewasa dan anak-anak. Spillnot yang dipasarkan oleh Think Geek ini dihargai sekitar RM 45.00. Produk ini menarik kerana mereka melihat sendiri bagaimana sukarnya orang membawa gelas  tanpa tumpah.

"Kami rasa ada cara untuk mencegah minuman tumpah. Setelah melakukan penelitian, kami menemukan perusahaan SpillNot, yang membuat alat ini," tutur Steve Zimmermann dari Think Geek kepada Daily Mail (06/09/2013).

Untuk membuktikan alat tersebut boleh mencegah minuman tumpah sebuah video ditunjukkan oleh ThinkGeek. Video ini menunjukkan seorang staf yang memutar 180 darjah secawan kopi dengan alat
tersebut.



Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Artikel Terkini

Receive Updates Via Facebook
×